Θάσος Καβάλα Χωρίς κατηγορία

Δελτίο τύπου Σωματείων και Φορέων Θάσου-Καβάλας για τις Θαλάσσιες Συγκοινωνίες

Όλοι οι εκπρόσωποι σωματείων και φορέων Καβάλας-Θάσου που συμμετέχουμε στη σημερινή συνέντευξη τύπου, από το 2001 που ψηφίστηκε στη Βουλή το θεσμικό πλαίσιο-έκτρωμα για την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών κατ’ επιταγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκαλύψαμε ότι μέσω της κοινής ναυτιλιακής πολιτικής, η οποία εκφράζει το γενικότερο αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής της Ε.Ε. θα ενταθεί η επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενάντια στους ναυτεργάτες και τους νησιώτες με πρόσχημα τη βελτίωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών μέσω της ανταγωνιστικότητας. Στέλνουμε μήνυμα αντίστασης και αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που συνεχίζει και η σημερινή κυβέρνηση διεκδικώντας την αναβάθμιση της πορθμειακής γραμμής Πρίνου-Καβάλας με επαρκή δρομολόγια 365 μέρες το χρόνο σύμφωνα με τις ανάγκες, μέτρα στήριξης του Κέντρου Υγείας Πρίνου με προσλήψεις σε γιατρούς, υγειονομικό προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή. Μονάδα αιμοκάθαρσης και φαρμακείο ΕΟΠΥ για να σταματήσει η απίστευτη ταλαιπωρία των νεφροπαθών και άλλων ασθενών του νησιού με βαριές ασθένειες. Αναβάθμιση των άλλων δημόσιων υπηρεσιών του νησιού που έχουν υποβαθμιστεί λόγω της πολιτικής των αναδιαρθρώσεων και περικοπών που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις και συνεχίζει και η σημερινή.

Η πρόσφατης καταδίκη της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις του ταξικού εργατικού κινήματος ότι η Χ.Α. είναι όργανο των εφοπλιστών, των εργοδοτών. Λειτουργούν διατεταγμένη υπηρεσία για τα συμφέροντά τους. Από το 2001 επισημάναμε ότι με την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών απελευθερώνεται η ασυδοσία και η αυθαιρεσία των ναυτιλιακών εταιριών. Οι εφοπλιστές, οι μεγαλοξενοδόχοι, οι κυβερνήσεις, πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, υποστηριχτές της απελευθέρωσης και της ανταγωνιστικότητας είχαν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου εξωραϊσμού αυτής της πολιτικής για τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιριών. Το ίδιο κάνουν και σήμερα όσοι παριστάνουν τους θεσμικούς συνομιλητές των ναυτιλιακών εταιριών και του Υπουργείου Ναυτιλίας. Η πολιτική των μειωμένων απαιτήσεων τους οδηγεί να ικανοποιούνται στα δυο-τρία δρομολόγια για τη γραμμή Πρίνου-Καβάλας ενώ οι ανάγκες είναι τουλάχιστον 5 δρομολόγια. Παραπληροφορούν και αποπροσανατολίζουν το λαό της Θάσου και της Καβάλας, έχουν αναγάγει σε κύριο ζήτημα την υπογραφή έγκρισης των δρομολογίων από την Περιφέρεια, αλλά κουβέντα για την ουσία ότι το θεσμικό πλαίσιο-έκτρωμα είναι αυτό που δίνει την δυνατότητα στις ναυτιλιακές εταιρίες να έχουν κάνει οικονομικό τους τσιφλίκι τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και όχι ποιος θα υπογράφει τα δρομολόγια.

Αποπροσανατολίζουν τον αγώνα του λαού της Θάσου και της Καβάλας όταν προτείνουν ιδέες και “ανώδυνες” λύσεις για έλευση άλλων ναυτιλιακών εταιριών στις πορθμειακές γραμμές του νησιού. Η εμπειρία έχει δείξει μέχρι τώρα ότι όσες ναυτιλιακές εταιρίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον ήταν μόνο για την γραμμή Λιμένα-Κεραμωτής. Ξεχνούν όμως να πουν το πιο σημαντικό στο λαό της Θάσου και της Καβάλας: Ότι όσες ναυτιλιακές εταιρίες και να έρθουν, το κριτήριό τους θα είναι το μέγιστο κέρδος και όχι οι ανάγκες των κατοίκων.

Μόνο ο οργανωμένος αγώνας μας μπορεί να επιβάλλει λύσεις για το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Στηρίζουμε την σκέψη και την δράση μας στην αφετηριακή αντίληψη ότι κριτήριο της αλήθειας είναι η πράξη και σήμερα οι ναυτεργάτες και οι άλλοι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι φτωχοί αγρότες, η νεολαία, οι γυναίκες μπορούν να κρίνουν τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής με την πλούσια πείρα που έχει συσσωρευτεί και να αντιπαλέψει αυτήν την αντεργατική-αντιλαϊκή πολιτική που περνάει μέσα από την άρση του καμποτάζ (Κανονισμός 3577/92 της Ε.Ε.) και του θεσμικού πλαισίου-εκτρώματος του 2001 που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις όπως και η σημερινή στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.

 Θα ήταν αδικαιολόγητη αφέλεια να εξετάσει κανείς την επίθεση που δέχονται οι ναυτεργάτες στα δικαιώματά τους, την γενικότερη υποβάθμιση υπηρεσιών και αγαθών του νησιού έξω από την γενικότερη επίθεση στους μισθούς, στις συντάξεις, στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Κοινωνική Ασφάλιση, στα εργατικά-λαϊκά δικαιώματα, στις συνδικαλιστικές ελευθερίες, έξω από την εφαρμογή μέτρων καταστολής. Η κυβέρνηση προσφέρει στους εφοπλιστές, γενικότερα στο κεφάλαιο, ευνοϊκότερους όρους για την ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και την αύξηση των κερδών τους. Το γεγονός σήμερα ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος εγκατάλειψης της γραμμής Πρίνου-Καβάλας σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προβλήματα υποβάθμισης υπηρεσιών πρέπει να κινητοποιήσει το λαό της Θάσου και της Καβάλας.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες όλα αυτά τα χρόνια συσσώρευσαν μεγάλα κεφάλαια με την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, το χαμηλό επίπεδο αμοιβών, την εντατικοποίηση της δουλειάς, την απλήρωτη εργασία. Αύξησαν την χωρητικότητα των πλοίων τους στο όνομα του ανταγωνισμού, ενώ οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων με την ανοχή της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Αξιοποιούν την πανδημία για παρατεταμένη ακινησία των πλοίων, οξύνεται οι ανεργία των ναυτεργατών: Απρίλιο-Μάιο 6 πλοία σε ακινησία, από τον Ιούνιο 4.

Η πλειοψηφία των ναυτεργατών εργάστηκε 2 μήνες, ενώ όσοι είναι σε αναστολή έχουν πάρει επιδότηση 534 ευρώ για τον Μάιο. Την ίδια στιγμή, οι ναυτιλιακές εταιρίες απολαμβάνουν φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις, απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές, έχουν μειώσεις στα τέλη ελλιμενισμού, ενώ οι τιμές των εισιτηρίων είναι απαγορευτικές για μια τετραμελή οικογένεια, όταν χρειάζεται να ταξιδέψει στην Καβάλα. Εκ του αποτελέσματος, αναγκάζονται να παραδεχτούν όσοι στηρίζουν την πολιτική της απελευθέρωσης και της ανταγωνιστικότητας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες όξυνση του προβλήματος της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων αλλά είναι εγκλωβισμένοι τις γενικότερες δογματικές, ιδεολογικές, πολιτικές αντιλήψεις τους και είναι δεμένοι χειροπόδαρα σ’ αυτές τις αρχές της ελεύθερης δράσης του κεφαλαίου. Άρα, όλες μας οι δυνάμεις πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάκληση του νομοθετικού εκτρώματος που καθιερώνει την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών.

Πήραμε αυτήν την πρωτοβουλία, γιατί διαπιστώνουμε ότι ο Δήμος Θάσου, η Περιφέρεια, τοπικοί Βουλευτές και όσοι αυτοπαρουσιάζονται ως θεσμικοί συνομιλητές των ναυτιλιακών εταιριών και του ΥΕΝ στρώνουν το δρόμο προς τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιριών με την πολιτική των μειωμένων απαιτήσεων και αρκούνται στα ελάχιστα δρομολόγια. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορούν να αφήνονται στην ληστρική εκμετάλλευση των ναυτιλιακών εταιριών για να γεμίζουν τα σεντούκια τους και να δημιουργούνται προϋποθέσεις για ναυτικά εγκλήματα.

Η θέση μας είναι η εξής:

Βασικός στόχος είναι η κατάργηση του νομοθετικού εκτρώματος-Νόμος 2932/01 που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις, όπως συνεχίζει και η σημερινή. Κατά την γνώμη μας, είναι αναγκαίο οι ναυτεργάτες, οι άλλοι εργαζόμενοι, ο λαός της Θάσου και της Καβάλας να αντιμετωπίσουν ενιαία αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική που εξελίσσεται οργανώνοντας αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Δεύτερον, κρίνουμε να συγκροτηθεί Επιτροπή Αγώνα με συμμετοχή σωματείων και φορέων η οποία θα διαμορφώσει πρόγραμμα δράσης, θα ανοίξει μέτωπο ενάντια στα σχέδια αποκλεισμού του νησιού από την γραμμή Πρίνου-Καβάλας, τη διεκδίκηση μονάδας αιμοκάθαρσης, φαρμακείο ΕΟΠΥ, την αναβάθμιση των δημόσιων δομών του νησιού.

Τα σωματεία Ναυτεργατών και Συνταξιούχων έχουμε θέσει από χρόνια τώρα το ζήτημα της δημιουργίας Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ). Η άδεια έγκρισης δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υποχρεωτική κάλυψη δρομολογίων 365 μέρες το χρόνο και για τις δύο γραμμές Πρίνος-Καβάλας και Λιμένας- Κεραμωτή σύμφωνα με τις ανάγκες. Υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων με 2 μήνες ακινησία για συντήρηση. Υποχρέωση κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια από άλλο πλοίο της εταιρίας, και αν δεν υπάρχει υποχρεωτικά να καλύπτονται από τα άλλα πλοία με εναλλακτικό κυκλικό δρομολόγιο όλων των πλοίων. Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείται και στις δύο γραμμές του νησιού να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφοράς ασθενή κυκλικά εναλλακτικά. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων. Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση.

Μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και οχημάτων 50%, δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους και ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, στρατευμένους, φοιτητές και μαθητές. Οι Ναυτεργάτες να έχουν λόγο στο Πρόγραμμα καταρτισμού των δρομολογίων. Με Πρόγραμμα κυκλικό, εναλλακτικό, εβδομαδιαίο στο οποίο να τηρούνται αυστηρά τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης, τα ρεπό, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

 Σωματεία και Φορείς

Σωματείο Συνταξιούχων Ναυτικών Καβάλας-Θάσου -Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας- Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Θάσου – Πολιτιστικός Σύλλογος Λιμεναρίων “Το Κάστρο”- Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Ν. Καβάλας “Η Ενσωμάτωση”-Σωματείο εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Καβάλας -Συνδικάτο εργατοϋπαλλήλων επισιτισμού, τουρισμού και συναφών επαγγελμάτων Π.Ε. Καβάλας και Θάσου – Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Καβάλας

Σχετικά άρθρα

Hμερίδα ενημέρωσης με τον Εργατολόγο Χ. Βουρλιώτη στο Εργατικό Κέντρο Κομοτηνής

Kavala 247

Καβάλα: Λύση για τους εργάτες γης

Kavala 247

Μεξικάνικα τάκος με κιμά

Kavala 247

Συντάξεις: Η ψηφιακή διαδικασία για την απονομή e-ΕΦΚΑ

Kavala 247

Έκτακτη σύνοδος κορυφής της ΕΕ στις 17 και 18 Ιουλίου

Kavala 247

Δράμα: «Οριακά λειτουργεί το Νοσοκομείο» καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Kavala 247