Αθλητισμός

Δύσκολα, αλλά κέρδισε ο Formolo την 3η μέρα του Dauphine

Δύσκολα,-αλλά-κέρδισε-ο-formolo-την-3η-μέρα-του-dauphine

Η 3η μέρα του 72ου Criterium du Dauphine ολοκληρώθηκε με τον Davide Formolo, τον Ιταλό πρωταθλητή της UAE Team Emirates, να κάνει τη μεγάλη έκπληξη. Το να κερδίζει ένας πρωταθλητής δεν είναι έκπληξη αλλά ο τρόπος που το έκανε ο Formolo ήταν εκπληκτικός, ειδικά σε έναν αγώνα που μία αντίπαλη ομάδα, αυτή της Jumbo Visma έχει εμφανιστεί τόσο δυνατή. Ξεκινώντας με ήλιο από την Corenc οι ποδηλάτες είχαν μπροστά τους 157 χιλιόμετρα με δύο δύσκολες ανηφόρες περίπου 50 και 11 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Ο Formolo μαζί με άλλους 7 ποδηλάτες αποσπάστηκαν νωρίς. Ο Ιταλός ξέφυγε από το γκρούπ αυτό περίπου 60 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Μέσα σε 10 χιλιόμετρα ο Formolo ήταν 5 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα μπροστά από το Peloton στο οποίο βρισκόταν και ο Roglic (κίτρινη φανέλα) και ο Van Aert (πράσινη φανέλα) και ο και ο Bernal (λευκή φανέλα). Περνώντας από την πρώτη ανηφόρα ο Formolo λίγη από τη διαφορά του. Στα 27 χιλιόμετρα της κατηφόρας που ακολούθησε έχασε λίγη ακόμα ενώ είναι χαρακτηριστικό πως η ταχήυτητα που ανέπτυσσαν οι ποδηλάτες σε κάποια σημεία της κατηφόρας ήταν 92 χλμ/ώρα! Στην τελευταία και καθοριστική ανηφόρα, μήκους 11 χιλιομέτρων, ο Formolo μπήκε με διαφορά 4 λεπτά.

Λίγο νωρίτερα είχε χάσει την επαφή του με το Peloton o Julian Alaphilippe ενώ στην είσοδο της ανηφόρας το peloton έπιασε και τον τελευταίο αποσπασμένο, τον Pierre Latour. Ο Wout Van Aert που τα τελευταία χιλιόμετρα ήταν επικεφαλής του peloton, έχασε επαφή 10 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό αφήνοντας το ρόλο του ηγέτη στον Dumoulin, επίσης της Jumbo Visma. Στα επόμενα 2 χιλιόμετρα έμεινε ο Alejandro Valverde και τον ακολούθησε 3 χιλιόμετρα αργότερα ο Adam Yates. Επόμενο μεγάλο όνομα που έχασε επαφή στη μεγάλη ανηφόρα, ήταν ο Geraint Thomas και ο Rigoberto Uran. Με δύο χιλιόμετρα να απομένουν, η διαφορά του Formolo έχει μειωθεί στο 1 λεπτό και 15 δευτερόλεπτα και το εντυπωσιακό ήταν πως ο Formolo ανέβηκε ολόκληρη την ανηφόρα με μεγάλο δίσκο ενώ στο peloton δε φάνηκε κανείς να επιχειρεί κάτι τέτοιο. Ο Paul Dumoulin δεν είχε άλλες δυνάμεις 1400 μέτρα πριν τον τερματισμό, την ώρα που ο Formolo έμπαινε στο τελευταίο χιλιόμετρο με διαφορά 55 δευτερολέπτων.

Έχοντας τερματίσει 2ος στο Strade Bianche και έχοντας χάσει τη νίκη από λάθος υπολογισμό στο Milano-San Remo, δύο αγώνες που είχε στόχο τη νίκη, μάζεψε δυνάμεις και τερμάτισε τελικά στην 1η θέση με διαφορά 33 δευτερόλεπτα από τον κάτοχο της κίτρινης φανέλας, Primoz Roglic που επιτέθηκε στα τελευταία μέτρα για να πάρει τη 2η θέση μπροστά από τον Thibaut Pinot. Έχοντας ποδηλατήσει για 66 χιλιόμετρα μόνος του ο Davide Formolo πήρε μια άξια και πειστική νίκη. Στην κατάταξη παραμένει πρώτος ο Primoz Roglic με διαφορά 14 δευτερόλεπτα από τον Thibaut Pinot κι έτσι θα φορά την κίτρινη φανέλα και την 4η μέρα του αγώνα. Ο Roglic είναι πρώτος και στη βαθμολογία των πόντων κι έτσι την πράσινη φανέλα θα φορά ο δεύτερος της κατάταξης, ο teammate του, Wout Van Aert. Η πουά φανέλα των αναβάσεων πέρασε στις πλάτες του Formolo ενώ η λευκή φανέλα του καλύτερου νέου, από τον Bernal πέρασε στον Danile Martinez της EF Pro Cycling. Καλύτερη ομάδα παραμένει η Jumbo Visma ενώ η 3η μέρα δεν ήταν καθόλου καλή για την Ineos που είδε τον πρώτο της αθλητή στην 9η θέση, αλλά δεν ήταν κανένα από τα μεγάλα ονόματα, ήταν ο Pavel Sivakov.

Η 4η μέρα περιλαμβάνει 153,5 χιλιόμετρα και όπως και οι προηγούμενες… περιλαμβάνει ανηφόρες! Συνολικά 6 ανηφόρες θα αντιμετωπίσουν οι ποδηλάτες με τις δύο πρώτες να έχουν μήκος σχεδόν 6,5 χιλιόμετρα η κάθε μία και να ανήκουν στην 1η κατηγορία. Ευκαιρία να αναφέρουμε τον τρόπο με τον οποίον κατηγοριοποιούνται οι ανηφόρες στους διεθνείς αυτούς αγώνες. Η πιο αποδεκτή εκδοχή αναφέρει πως στα πρώτα χρόνια της αγωνιστικής ποδηλασίας, όταν οι διοργανωτές περνούσαν από τις διαδρομές για να ‘χαράξουν’ τον αγώνα, το έκαναν με ένα Citroen Avant ή με ένα Citroen 2CV. Ανάλογα λοιπόν με ποια ταχύτητα στο κιβώτιο ανέβαιναν τις ανηφόρες με το αυτοκίνητο, έδιναν τον αντίστοιχο βαθμό δυσκολίες στις ανηφόρες. Όταν λοιπόν το Citroen Avant, σαν αυτό της φωτογραφίας, ανέβαινε με 1η σχέση στο κιβώτιο, η ανηφόρα ήταν κατηγορίας 1. Δύο τέτοιες ανηφόρες λοιπόν θα ανέβουν στο 28ο και στο 41ο χιλιόμετρο της 4ης μέρας οι ποδηλάτες που συμμετέχουν στο Criterium du Dauphine. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ανηφόρα έρχεται στο 120οχιλιόμετρο, έχει μήκος 12,4 χιλιόμετρα και μέση κλίση 8,2% ενώ και ο τερματισμός, στην πόλη Megeve, είναι ανηφορικός για 7,4 χιλιόμετρα με μέση κλίση 4,7%.

Η κατάταξη μετά την 3η μέρα και 510,5 χιλιόμετρα:

  1.  Primoz Roglic, Team Jumbo – Visma, 13:14′ 35»


    2.  Thibaut Pinot, Groupama – FDJ, +00:00′ 14»


    3.  Emanuel Buchmann, Bora – Hansgrohe, +00:00′ 20»


    4.  Guillaume Martin, Cofidis, +00:00′ 24»


    5.  Mikel Landa, Bahrain – McLaren, +00:00′ 26»


    6.  Daniel Martinez, EF Pro Cycling, +00:00′ 26»


    7.  Egan Bernal, Team Ineos, +00:00′ 31»


    8.  Miguel Angel Lopez, Astana Pro Team, +00:00′ 32»


    9.  Nairo Quintana, Team Arkea – Samsic, +00:00′ 35»


    10.Richie Porte, Trek – Segafredo, +00:00′ 35»

Σχετικά άρθρα

Επιστροφή με νίκη για τον Τσιτσιπά

Kavala 247

Αποκλείστηκε από την Εθνική Αγγλίας ο Μαγκουάιρ

Kavala 247

EURO 2020: Παραμένουν και οι δώδεκα διοργανώτριες πόλεις

Kavala 247

Κάντε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Τα Νέα της Καβάλας και της Θάσου Online
Ειδήσεις, νέα και όλη η έκτακτη επικαιρότητα από το kavala247. Ενημερωθείτε άμεσα για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Καβάλα, Θάσο, Ελλάδα και τον Κόσμο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα