Η Δράμα περιμένει ακόμα τη δημοπράτηση του οδικού άξονα προς την Αμφίπολη

0
35

Ενώ παράλληλα οδεύει προς την έξοδό της από το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Όταν κάποτε γινόταν το κτίριο του Τελωνείου Εξοχής – με τον τρόπο που έγινε, αλλά σήμερα δεν έχει σημασία πια – η Δράμα ήλπιζε. Ήταν μια εποχή που ήλπιζε! Και για να λέμε την αλήθεια, αν και δεν επρόκειτο για ένα έργο που είχε την υποστήριξη της τότε κυβέρνησης, παρ’ όλα αυτά το Τελωνείο Εξοχής υπήρξε μια πραγματικότητα.

Για να πούμε την αλήθεια, το Τελωνείο Εξοχής, αυτή η μικρή αλλά σημαντική για την περιοχή μας συνοριακή διάβαση, βοήθησε να γίνει τουλάχιστον καλύτερος ο δρόμος από το Νευροκόπι προς τη Δράμα. Και κάποια στιγμή η συζήτηση τράβηξε ακόμα περισσότερο, με αναφορές για κάθετους άξονες από το λιμάνι της Καβάλας προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, ένας άλλος οδικός άξονας από την Καβάλα προς τη Δράμα και ένας άλλος τρομερός Διευρωπαϊκός Άξονας, ο Ε-61 και άλλα παραμύθια!

Θυμόμαστε μια μέρα, το 2008 πρέπει να ήταν, υπουργός ο Μαγκριώτης του ΠΑΣΟΚ, ειδοποιεί τα τοπικά μέσα ενημέρωσης για ραντεβού στη Μπάφρα, όπου έβγαλε κάτι χάρτες και μας έδειξε από πού θα περάσει αυτός ο Ε-61, και πώς θα γινόταν ο περίφημος άξονας Δράμα – Αμφίπολη για έξοδο του Νομού μας από την απομόνωση και την αφάνεια και άλλα τέτοια τρομερά πράγματα.

Νομάρχης ο Κώστας Ευμοιρίδης, αντιπολίτευση δυναμική είναι αλήθεια – αλλά άτυχη… – ο Χριστόφορος Κορυφίδης, ο οποίος όμως είχε φέρει στην επιφάνεια τον άγνωστο Διευρωπαϊκό Άξονα Ε-61. Κινητοποιήθηκαν ορισμένοι, μετά έγινε μια σύσκεψη στο ξενοδοχείο «Κούρος» με κυβερνητικό βουλευτή τον Χρήστο Αηδόνη και έπειτα… ο κουρνιαχτός καταλάγιασε. Για αρκετά χρόνια.

Στο διάστημα αυτό, είχαμε… αναζωπυρώσεις του θέματος κατά καιρούς. Στο μεταξύ, αρκετοί προσπάθησαν να πάρουν το ρόλο του … Δραμάρχη, αλλά χωρίς ελπίδες και χωρίς έργα, μένοντας όλα στα λόγια. Συσκέψεις επί συσκέψεων, μυστικές συναντήσεις χωρίς μέσα ενημέρωσης, χαμηλές κουβέντες στο απυρόβλητο και άλλα διάφορα.

Εν έτη 2020 και 2021 και ενώ η Δράμα περίμενε την πρώτη ανακοίνωση για δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του άξονα Δράμας – Αμφίπολης, έμαθε ότι μένει οριστικά πλέον εκτός του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Σερρών – Δράμας – Ξάνθης – Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης.

Στο μεταξύ, τόσο οι συχνές βλάβες στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και ο κορωνοϊός, τσάκισαν κυριολεκτικά το σιδηροδρομικό δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη. Η Θράκη έχει μείνει για μήνες χωρίς τρένο, ενώ η Δράμα είναι ο τελευταίος σταθμός, όπου το τρένο φτάνει ως εδώ και οι επιβάτες συνεχίζουν με λεωφορεία του ΟΣΕ! Ταλαιπωρίας εγκώμιον…

Οδικοί άξονες

Σήμερα, η Δράμα, περιμένει εναγωνίως την προκήρυξη του πρώτου τμήματος του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης. Όπως περιμένει και αντίστοιχα την προκήρυξη για το πρώτο τμήμα του δρόμου Δράμας – Καβάλας.

Τόσο προεκλογικά, όσο και όταν ανέλαβε την κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης είχε υποσχεθεί ότι σε 18 μήνες, θα έχουμε την πρώτη προκήρυξη. Η αλήθεια είναι ότι οι διαδικασίες προχώρησαν αρκετά. Αν και την περασμένη άνοιξη ο ίδιος είχε μιλήσει για το φθινόπωρο, εντούτοις περιμένουμε! Πάντως, μέχρι αυτή τη στιγμή, δεν έχει υπάρξει κανένα απολύτως χρονοδιάγραμμα.

Το ερώτημα παραμένει ένα, διαχρονικό και απλό: γιατί η Δράμα είναι πάντα ριγμένη; Γιατί η Δράμα εδώ και δεκαετίες παραμένει στην απομόνωση; Τι φταίει; Οι αιρετοί της άρχοντες; Μήπως δεν διεκδικούν σωστά; Τι λιγότερο κάνουν από συναδέλφους τους άλλων Νομών και πόλεων; Γιατί η Δράμα μένει πάντα πίσω στις εξελίξεις όσον αφορά τους συγκοινωνιακούς άξονες;

Κάθετος άξονας στην Ξάνθη

Η Δράμα, ζητούσε και κάθετους άξονες από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προς την Εγνατία και προς το λιμάνι της Καβάλας. Παρ’ όλα αυτά τίποτα δεν γινόταν από όλα αυτά. Οι κυβερνητικές επιλογές είναι διαφορετικές πλέον.

Έτσι, φτάσαμε σήμερα, να προκηρύσσεται ένα άλλο μεγάλο οδικό έργο της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» στην περιοχή της Ξάνθης. Πρόκειται για το έργο του κάθετου άξονα Ξάνθη – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου, που περιλαμβάνει και την κατασκευή 4 ισόπεδων κόμβων.

Το κόστος του έργου προϋπολογίζεται στα 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση της εργολαβίας θα πραγματοποιηθεί στις 22 Σεπτεμβρίου και στις 28 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών των συμμετεχόντων.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνεςαπό την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Οι 4 κόμβοι που θα κατασκευαστούν είναι: Μελιβοίων-ανατολικά, Αιμόνιου/Μελιβοίων-δυτικά, Κοτύλης και Δημαρίου, με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχουν προβλεφθει δύο ενδιάμεσες αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες:

Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή της Α.Δ. Δημαρίου μήκους 20,91μ., καθώς και του Ι/Κ Δημαρίου και των συνδετηρίων οδών αυτού.

Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δέκα τέσσερις (14) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει και αποδώσει σε κυκλοφορία το τμήμα νέας χάραξης για την παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ.

Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού (Κάθετος Άξονας 70) από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα συνολικού μήκους 49χλμ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων.

Σιδηροδρομικός άξονας

Στο μεταξύ, η Δράμα, αναμένεται να μείνει εκτός του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα μελλοντικά, όταν βλέπει κανείς τον σχεδιασμό του ανατολικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ο ενδιαφερόμενος στόχος φαίνεται πως είναι τα τρία λιμάνια: της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, αν και για να πούμε την αλήθεια, αυτό ελέγχεται κατά πόσο θα μπορέσουν πραγματικά να αξιοποιηθούν στη συνέχεια, αν και μιλάμε για έργα δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Δράμα, μέχρι σήμερα, δεν μπόρεσε να κρατήσει τη θέση της επί της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν δέχτηκε να ακούσει τη Δραμινή αντιπροσωπεία των αιρετών που κατέβηκαν στο Υπουργείο, ενώ τους άφησε να μιλήσουν με κατώτερους υπηρεσιακούς παράγοντες, όπως με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείο και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίοι δεν έχουν καμιά αρμοδιότητα επί του σχεδιασμού τουλάχιστον, ή επί κυβερνητικών πολιτικών αποφάσεων.

Το ίδιο συνέβη και με το ατυχές ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, το οποίο αν και παραδόθηκε στα χέρια του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών κ. Πέτσα προκειμένου να παραδοθεί στα χέρια του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη, εντούτοις δεν μάθαμε την τύχη του. Με την έννοια ότι, ο πρωθυπουργός δεν έκανε καμιά απολύτως νύξη γι’ αυτό το ζήτημα, του σιδηροδρόμου και άρα το ψήφισμα μάλλον χάθηκε στο σκοτάδι των κυβερνητικών διαδρόμων!

Η μόνη μας ελπίδα, ότι το αόριστο φθινόπωρο, θα έχουμε τις πρώτες επίσημες ανακοινώσεις για την πιθανή προκήρυξη ενός πρώτος τμήματος για τον οδικό άξονα προς την Εγνατία Οδό Δράμα – Αμφίπολη!

Βίντεο:
Πηγή:
proinos-typos.gr
Προηγούμενο άρθροΠτώμα Μεσσηνία: Η 42χρονη που αγνοείται κάτω από το τσιμέντο;
Επόμενο άρθροΟΑΕΔ προσλήψεις σε δήμους και φορείς: Από σήμερα οι αιτήσεις