Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Α. Μακεδονίας και Θράκης ενημερώνει τους πολίτες

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών που λαμβάνουν χώρα στην Περιφέρειά μας το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου επιτήδειοι αποσπούν χρηματικά ποσά από πολίτες με τους κάτωθι τρόπους:
β) επικοινωνούν με τα θύματά τους μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης είτε ηλεκτρονικών εφαρμογών και αφού κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους, παρουσιάζουν ψευδή γεγονότα ως αληθινά και καταφέρνουν να τους πείσουν να καταθέσουν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς,
γ) παραβιάζουν λογαριασμούς φιλικών προσώπων των θυμάτων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ακολούθως επικοινωνούν μαζί τους παριστάνοντας τα εν λόγω φιλικά πρόσωπα επικαλούμενοι έκτακτη ανάγκη, καταφέρνοντας να τους πείσουν να καταθέσουν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς,
δ) παριστάνουν υπαλλήλους λογιστικών γραφείων για χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων ή επιστροφή χρημάτων, καθώς επίσης και πωλητές ή αγοραστές προϊόντων μέσω διαδικτύου,
ε) παριστάνουν ιατρούς με πρόσχημα ότι συγγενικά πρόσωπα των παθόντων είτε έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζουν άμεσης χειρουργικής επέμβασης είτε νοσηλεύονται λόγω ασθένειας σε νοσοκομείο και απαιτούνται χρήματα για τη θεραπεία τους, ενώ κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων, άγνωστοι συνεργοί τους συνδράμουν τους υποτιθέμενους ιατρούς, προσποιούμενοι τα εν λόγω συγγενικά πρόσωπα, προκειμένου να γίνουν πιο πειστικοί,
H Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σας συμβουλεύει:
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν βλέπετε διαφημίσεις επενδυτικών προγραμμάτων στο διαδίκτυο που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις, καθώς επίσης και όταν σας προσεγγίζουν τηλεφωνικά ή μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω διαδικτύου από επενδυτικές εταιρείες του εξωτερικού.
- Να μην επενδύετε τα χρήματά σας σε υπηρεσίες χωρίς να είστε απολύτως βέβαιοι για την αξιοπιστία τους και να αναζητάτε πληροφορίες για την αξιοπιστία των επενδυτικών εταιρειών που σας προσεγγίζουν.
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με όσους συνομιλείτε μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, κοινωνικών δικτύων ή ακόμα και εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.
- Σε περίπτωση που ενημερωθείτε για ανάγκη συγγενικού ή γνωστού σας προσώπου, επικοινωνήστε τηλεφωνικά οι ίδιοι μαζί του, ώστε να επιβεβαιώσετε τα όσα επικαλούνται αυτοί που σας κάλεσαν.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι δημόσιας υπηρεσίας ή άλλου φορέα ή ως λογιστές με πρόσχημα να σας επιστραφούν χρήματα ή να σας χορηγηθεί κάποιο κοινωνικό επίδομα εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ταυτότητα του καλούντος όταν λαμβάνετε κλήσεις από αριθμούς που δεν γνωρίζετε.
- Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα ή υπάρχουν αναρτήσεις για αυτά στο διαδίκτυο και να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν σας καλούν για προϊόντα που πωλείται εσείς μέσω διαδικτύου.
- Να ΜΗΝ δίνετε ΠΟΤΕ και σε ΚΑΝΕΝΑΝ τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής σας κάρτας και του λογαριασμού που διατηρείτε σε ηλεκτρονική εφαρμογή της τράπεζας.
- Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Γίνεται μνεία ότι, οι πολίτες μπορούν να αντλήσουν χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή της εξαπάτησής τους στον «Οδηγό του Πολίτη», που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας ( https://hellenicpolice.gr ), καθώς επίσης και στον ιστότοπο της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (https://cyberalert.gr).
Ποια είναι η αντίδρασή σας;






