Κυρανάκης για τρένα: Μέχρι το 2026 ο σιδηρόδρομος αλλάζει πρόσωπο

Ιουν 27, 2025 - 17:30
Κυρανάκης για τρένα: Μέχρι το 2026 ο σιδηρόδρομος αλλάζει πρόσωπο

Ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής και γεωπολιτικής στρατηγικής της κυβέρνησης περιέγραψε τον σιδηρόδρομο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι η πλήρης ανασυγκρότηση και η βιώσιμη λειτουργία του, με αιχμή την ασφάλεια και τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό. Όπως ανακοίνωσε, το σχετικό νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του ΟΣΕ αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση εντός των επόμενων εβδομάδων. Μιλώντας στο voria.gr, ο κ. Κυρανάκης ανέδειξε τη σημασία της αναβάθμισης των υποδομών ως μοχλό ισχύος για την Ελλάδα σε επίπεδο άμυνας, γεωπολιτικής σταθερότητας και οικονομίας. «Η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να υποστηρίξει μεγαλύτερους όγκους μεταφορών και να προσφέρει εναλλακτικές οδούς στα ευρωπαϊκά δίκτυα. Ο σιδηρόδρομος δεν είναι απλώς μέσο, είναι εργαλείο στρατηγικής αυτονομίας», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Η ψήφιση του νέου πλαισίου λειτουργίας του ΟΣΕ αναμένεται να ανοίξει τον δρόμο για προσέλκυση εξειδικευμένων στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων και ενίσχυση της επιχειρησιακής ασφάλειας. Στο επίκεντρο της κυβερνητικής ατζέντας βρίσκεται η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, η αύξηση των δρομολογίων και η δημιουργία σύγχρονων, ασφαλών γραμμών. Ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για πολλαπλές εστίες ανάπτυξης έως το 2026, διαβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα θα είναι σε θέση να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές, αναλαμβάνοντας ενισχυμένο περιφερειακό ρόλο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σιδηροδρομική διασύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω Βαλκανίων. Η ενοποίηση της Βόρειας Ελλάδας με το δίκτυο της Ανατολικής Ευρώπης –μέσω Αλεξανδρούπολης, Ορμενίου, Βουλγαρίας και Ρουμανίας– ενισχύει τον ρόλο της χώρας ως πύλης εισόδου και κρίσιμου διαδρόμου εμπορικής και στρατιωτικής σημασίας. «Αν η Ευρώπη επιδιώκει στρατηγική αυτονομία, η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να τη στηρίξει. Μπορούμε να αποτελέσουμε αξιόπιστη εναλλακτική στα Στενά του Βοσπόρου», σημείωσε με νόημα ο υπουργός.

Ανακοινώθηκε επίσης η λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας “railway.gov.gr”, η οποία θα επιτρέπει την παρακολούθηση των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, με ακρίβεια εκατοστών – ένα κρίσιμο εργαλείο για την πρόληψη ατυχημάτων και την ενίσχυση της αξιοπιστίας του συστήματος. Σχετικά με τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κυρανάκης επιβεβαίωσε την πρόοδο του έργου Flyover, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός της κυβερνητικής θητείας, ενώ για το μετρό της πόλης τόνισε ότι βρίσκεται πλέον σε πλήρη λειτουργία, παρά τα πρόσφατα τεχνικά προβλήματα. Ζήτησε μάλιστα συγγνώμη για τη διακοπή λειτουργίας, επισημαίνοντας ότι τα συστήματα επιτήρησης και τα αντανακλαστικά λειτουργούν πλέον με αυστηρά πρότυπα. Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ, προανήγγειλε την επέκταση και ανανέωση του στόλου έως το 2027, ως μέρος του σχεδίου για βιώσιμες και σύγχρονες αστικές μεταφορές.

«Η Θεσσαλονίκη είναι πυλώνας ανάπτυξης»

Ολοκληρώνοντας, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι οι εξαγγελίες που γίνονται από τη Θεσσαλονίκη δεν περιορίζονται σε τοπικό επίπεδο αλλά έχουν εθνικό χαρακτήρα. «Η ανάπτυξη της χώρας χτίζεται στον Βορρά. Οι ρίζες μας είναι εδώ και εδώ επενδύουμε για το μέλλον», κατέληξε.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0