Διαφήμιση για πατατάκια: Σόκαρε το ιταλικό κοινό προκλητική διαφήμιση

Διαφήμιση για πατατάκια: Οργισμένες αντιδράσεις έχει προκαλέσει διαφήμιση που προβάλλει μοναχές να τρώνε πατατάκια την ώρα της Θείας Κοινωνίας

Απρ 10, 2024 - 12:00
 0  10
Διαφήμιση για πατατάκια: Σόκαρε το ιταλικό κοινό προκλητική διαφήμιση

Την αντίδραση Καθολικών πιστών έχει προκαλέσει διαφήμιση για τσιπς πατάτας, η οποία προβλήθηκε στην Ιταλία από της εταιρεία «Amica Chips». Η διαφήμιση προβάλλει μία καλόγρια να τρώει πατατάκια μέσα σε ένα μοναστήρι, την ώρα της Θείας Κοινωνίας, κάτι που ονομάστηκε βλασφημία από τους Καθολικούς τηλεθεατές. Η διαφήμιση διαρκεί 30 δευτερόλεπτα και ξεκινάει δείχνοντας τις καλόγριες να προετοιμάζονται να λάβουν τη Θεία Κοινωνία υπό τον ήχο του Ave Maria. Μόλις η πρώτη λαμβάνει την κοινωνία από τον ιερέα ακούγεται ο ήχος ενός μασήματος και απορημένες οι καλόγριες και ο Ιερέας αναζητούν από που προήλθε. Στη γωνία της αίθουσας βλέπουν την Ηγουμένη να απολαμβάνει το σνακ της εταιρείας, καθισμένη σε μία καρέκλα.

Η διαφήμιση που προβλήθηκε στον αέρα του μεγαλύτερου ιταλικού τηλεοπτικού δικτύου, καθώς και σε πολλά ιδιωτικά κανάλια προκάλεσε τις οργισμένες αντιδράσεις του Καθολικού κοινού, το οποίο και ζήτησε να κατέβει άμεσα. Η οργάνωση Aiart που αποτελείται από τηλεθεατές πιστούς στην Καθολική θρησκεία κατηγόρησε την εταιρεία ότι επέλεξε τη βλασφημία προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις. Όπως δήλωσε και ο πρόεδρος της οργάνωσης, Τζιοβάνι Μπάντζιο, η διαφήμιση «προσβάλλει την ευαισθησία εκατομμυρίων Καθολικών», ενώ την αποκάλεσε «προκλητική», καθώς «μιμείται επιφανειακά τη σύγκριση μεταξύ του τσιπς πατάτας και της Θείας Κοινωνίας». Επίσης, η Καθολική εφημερίδα Avvenire άσκησε κριτική στην ίδια διαφήμιση, γράφοντας σε άρθρο της πως «Ο Χριστός μετατράπηκε σε τσιπς πατάτας. Περιθωριοποιημένος και συκοφαντημένος όπως πριν δύο χιλιάδες χρόνια».

 

Η απάντηση της εταιρείας

H εταιρεία Lorenzo Marini Group η οποία δημιούργησε τη διαφήμιση προς όφελος της Amica Chips δήλωσε πως ο στόχος της ήταν να προσελκύσει ένα νεότερο κοινό και να προβάλει την τραγανή γεύση του σνακ χρησιμοποιώντας έναν υπερβολικό τρόπο και μία «βρετανική ειρωνεία». Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian η εταιρεία δεν έδωσε άμεση απάντηση στις κατηγορίες, ωστόσο χρησιμοποιεί τον ήχο της διαφήμισης, το Ave Maria, ως ήχο κλήσης. Δεν έδωσε καμία απάντηση, όμως, στις κατηγορίες πως δείχνει έλλειψη σεβασμού και δημιουργικότητας, ενώ πολλοί ονομάζουν τη διαφήμιση «εξαιρετικά πετυχημένη», καθώς έχει προκαλέσει τόσο σάλο. Μάλιστα, οι προβολές της διαφήμισης στο YouTube έχουν ξεπεράσει τις 4 χιλιάδες, μέσα σε μόλις 18 ώρες.