Πάει για πούλημα το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης

Ιουν 28, 2025 - 18:40
Πάει για πούλημα το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης

Εξελίξεις καταγράφονται στο πεδίο της αξιοποίησης και αναβάθμισης 22 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, με το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) να προετοιμάζει σταθερά το έδαφος για την έναρξη μιας από τις πλέον φιλόδοξες αποκρατικοποιήσεις στον τομέα των υποδομών. Το μοντέλο που προωθείται φέρει έντονα τα πρότυπα του διαγωνισμού παραχώρησης για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπου ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία των Fraport – ΔΕΛΤΑ (όμιλος Κοπελούζου) – Πηλέας (όμιλος Κωνσταντακοπούλου).

Το νέο σχέδιο αφορά αεροδρόμια σε περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη, ο Άραξος, η Χίος, η Νάξος, η Πάρος, η Κάρπαθος και η Σητεία, τα οποία μέχρι σήμερα διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Η επιβατική τους κίνηση το 2024 άγγιξε τα 2,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που ενισχύει τις προσδοκίες για την οικονομική τους αξιοποίηση. Μέσα από την παραχώρηση και την αναβάθμιση των εν λόγω αεροδρομίων προβλέπεται να ενισχυθεί η επιβατική κίνηση και ο αριθμός των πτήσεων, κυρίως τα δρομολόγια στο δίκτυο εξωτερικού.

Σε μια πρόσφατη κίνηση, το Υπερταμείο δημοσίευσε στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόσκληση για την επιλογή νομικού συμβούλου με έδρα τις Βρυξέλλες, ζητώντας εξειδικευμένη γνώση στο δίκαιο της Ε.Ε. και εμπειρία σε ζητήματα δημοσίων συμβάσεων, ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων. Η επιλογή αυτή αποτυπώνει την πρόθεση τoυ Υπερταμείου να θωρακίσει νομικά την πολυεπίπεδη διαδικασία παραχώρησης.

Ο νομικός σύμβουλος που πρόκειται να αναλάβει το έργο θα επικεντρωθεί κυρίως στην αξιολόγηση της διαδικασίας από την οπτική του ανταγωνισμού. Κεντρική αποστολή του θα είναι η διασφάλιση της συμμόρφωσης της διαδικασίας παραχώρησης με το ευρωπαϊκό δίκαιο, καθώς και η εξασφάλιση της απαραίτητης έγκρισης από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η πρόθεση του Υπερταμείου είναι η διενέργεια διαγωνισμού παραχώρησης μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, με καταληκτικό στόχο την πλήρη αξιοποίηση των αεροδρομίων έως το τέλος του 2027. Δεν αποκλείεται να υπάρξει προκήρυξη/πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ιδιώτες για τα 22 αεροδρόμια στις αρχές του 2026. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα παραμένει υπό επανεξέταση, με αρκετούς κρίσιμους παράγοντες να είναι ακόμη ανοιχτοί.

 

Σε ενιαίο πακέτο

Η επιλογή να βγουν ως ενιαίο πακέτο τα 22 από τα 24 αεροδρόμια της ΥΠΑ (εξαιρούνται αυτά του Ηρακλείου και της Καλαμάτας) κρίθηκε απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλα τα αεροδρόμια θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτικών σχημάτων που θα καταθέσουν οικονομική προσφορά.

Και αυτό, γιατί ορισμένα θεωρούνται δυνατά και κάποια αδύναμα. Στα γερά χαρτιά αναμφίβολα συγκαταλέγονται τα αεροδρόμια που εντοπίζονται στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς, όπως σε Πάρο, Σύρο, Νάξο, Μήλο, Κάρπαθο, Χίο, Κύθηρα και Αστυπάλαια. Στην άλλη όψη του νομίσματος, στέκονται αεροδρόμια όπως της Κοζάνης, της Καστοριάς, της Αλεξανδρούπολης και των Ιωαννίνων, τα οποία, ωστόσο, εμφανίζουν προοπτικές και περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης. Σε κάθε περίπτωση πάντως, στόχος είναι η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, προσελκύοντας μεγάλες επενδύσεις που θα διασφαλίσουν τη βελτίωση των υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0