Τέλη Κυκλοφορίας με τον μήνα: Ποιοι «ξεπαρκάρουν» λόγω ζέστης και φθηνών καυσίμων

Μάιος 5, 2025 - 10:00
 0  5
Τέλη Κυκλοφορίας με τον μήνα: Ποιοι «ξεπαρκάρουν» λόγω ζέστης και φθηνών καυσίμων

Η πρόωρη έλευση του καλοκαιριού, σε συνδυασμό με την αποκλιμάκωση των τιμών στα καύσιμα, φαίνεται πως δίνουν ώθηση σε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. να επαναφέρουν τα οχήματά τους σε κυκλοφορία μέσω της δυνατότητας πληρωμής των Τελών Κυκλοφορίας με τον μήνα. Από τον προηγούμενο μήνα, οπότε και άνοιξε η σχετική πλατφόρμα μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης, πολλοί έσπευσαν να κάνουν χρήση της ρύθμισης, πληρώνοντας τέλη μόνο για το διάστημα που επιθυμούν, χωρίς να δεσμεύονται για ολόκληρο το έτος. Η μεγάλη απήχηση της ρύθμισης αποτυπώνεται και στους αριθμούς: το 2023 έγιναν 144.070 άρσεις ακινησίας, ενώ το 2022 είχαν προηγηθεί 119.373. Με βάση τις φορολογικές δηλώσεις, οι Έλληνες δηλώνουν συνολικά 5.494.800 οχήματα στην κατοχή τους – ένδειξη ότι πολλά νοικοκυριά διαθέτουν περισσότερα από ένα Ι.Χ., τα οποία διατηρούν σε ακινησία για λόγους κόστους.

Η δυνατότητα πληρωμής τελών με τον μήνα προσφέρεται μία μόνο φορά μέσα στο έτος. Αν κάποιος επιλέξει, για παράδειγμα, να κυκλοφορήσει το όχημα για έναν μήνα και στη συνέχεια αποφασίσει να το χρησιμοποιήσει για μεγαλύτερο διάστημα, τότε υποχρεούται να πληρώσει ολόκληρα τα ετήσια τέλη, με αφαίρεση του ποσού που ήδη έχει καταβάλει. Όταν λήξει το διάστημα για το οποίο έχει καταβληθεί το αναλογικό τέλος (π.χ. ένας ή τρεις μήνες), ο ιδιοκτήτης πρέπει να δηλώσει εκ νέου ακινησία μέσω της πλατφόρμας την τελευταία εργάσιμη του μήνα ή την αμέσως επόμενη εργάσιμη αν η προηγούμενη είναι αργία. Σε διαφορετική περίπτωση, η ΑΑΔΕ προχωρά αυτόματα στην ακινησία του οχήματος, ενώ η παραβίαση συνεπάγεται σοβαρές κυρώσεις.

Ψηφιακή άρση ή επίσκεψη στη ΔΟΥ;

Αν το όχημα βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου online. Αν όμως οι πινακίδες έχουν κατατεθεί φυσικά στη ΔΟΥ, απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία στην εφορία για την υποβολή αίτησης άρσης ακινησίας και την παραλαβή των πινακίδων – εφόσον έχουν πληρωθεί τα τέλη και υπάρχει σε ισχύ ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Το «παραθυράκι» με την πινακίδα «Μ»

Υπάρχει και εναλλακτική για περιορισμένη χρήση του οχήματος, μέσω της ειδικής πινακίδας «Μ», η οποία επιτρέπει την κυκλοφορία για έως και 3 ημέρες τον χρόνο. Η χρήση αυτή αφορά αποκλειστικά: μεταφορά σε ΚΤΕΟ ή συνεργείο, αλλαγή χώρου φύλαξης ή παράδοση του οχήματος για ανακύκλωση (ΟΤΚΖ). Το κόστος ανέρχεται σε 10 ευρώ/ημέρα για επιβατικά Ι.Χ. και 3 ευρώ/ημέρα για δίκυκλα, ενώ μπορεί να αξιοποιηθεί μόνο δύο φορές τον χρόνο, είτε διαδοχικά είτε σε συνδυασμό ημερών (2+1 ή 1+2).

Βαριά τα πρόστιμα για παραβίαση της ακινησίας

Η κυκλοφορία οχήματος με κανονικές πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε καθεστώς ψηφιακής ακινησίας, συνιστά σοβαρή παράβαση. Σε αυτή την περίπτωση, επιβάλλεται:

  • Καταβολή των τελών κυκλοφορίας

  • Πρόστιμο καθυστέρησης

  • Διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ

Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο αυξάνεται στις 30.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0