Πλαστικά Θράκης: Σε επενδυτική ρότα 30 εκατ. με αιχμές καινοτομία και εξωστρέφεια

Μάιος 20, 2025 - 16:00
 0
Πλαστικά Θράκης: Σε επενδυτική ρότα 30 εκατ. με αιχμές καινοτομία και εξωστρέφεια


Θέτοντας τη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια στο επίκεντρο της αναπτυξιακής του στρατηγικής, ο Όμιλος «Πλαστικά Θράκης» (έδρα το Μαγικό Ξάνθης), μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον αστάθειας και έντονων κλυδωνισμών, ξετυλίγει το πολυδιάστατο επενδυτικό του πλάνο (ύψους 30 εκατ. ευρώ για το 2025) με βασικές αιχμές την παραγωγική αναβάθμιση, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, την εξοικονόμηση πόρων, την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση.

Πάνω από το 75% του τζίρου του Ομίλου πραγματοποιείται εκτός συνόρων με εξαγωγές σε περισσότερες από 80 αγορές (παρουσία μεταξύ άλλων σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νοτ. Ευρώπη) και προσωπικό που αγγίζει παγκοσμίως τις 2.000 άτομα. Παράλληλα, ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης, προσεκτικά και μελετημένα, σκανάρουν αναδυόμενες αγορές διερευνώντας τις δυνατότητες διεύρυνσης της παρουσίας τους.

Στο πλαίσιο αυτό, στα 370,4 εκατ. ευρώ ανήλθε το 2024 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Πλαστικά Θράκης έναντι 345,4 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7,2%. Η λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας ανήλθε σε €41,4 εκατ., ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία (adjusted EBITDA) διαμορφώθηκε στα € 42,3 εκατ., έναντι € 44 εκατ. το 2023, σημειώνοντας μείωση της τάξεως του 4%

Σε ένα τοπίο αβεβαιότητας και πολλαπλών προκλήσεων (αύξηση κόστους πρώτων υλών και ενέργειας) η εταιρεία επιδεικνύει αντοχές και προσαρμοστικότητα, μένοντας προσηλωμένη στην επενδυτική ρότα που έχει χαράξει.

Aναφορικά με τις προοπτικές του 2025, η αβεβαιότητα που έχει προκύψει από τις νέες συνθήκες στην αγορά, μετά τις απειλές επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ, καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την εκτίμηση για την ετήσια λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας (EBITDA). Ωστόσο, βάσει του ετήσιου σχεδιασμού και υπό την προϋπόθεση ότι οι τρέχουσες συνθήκες παραμείνουν αμετάβλητες, η εκτίμηση είναι ότι συνολικά η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2024.

Τους σχεδιασμούς του Ομίλου Πλαστικά Θράκης ξεδιπλώνει στο emakedonia.gr ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Μαλάμος

«Η ικανότητα να αντέχεις και ταυτόχρονα να εξελίσσεσαι είναι κρίσιμο πλεονέκτημα»

1) Ποιοι οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής σας στρατηγικής για τα επόμενα χρόνια;

Η στρατηγική μας βασίζεται σε δύο έννοιες που θεωρούμε καθοριστικές για το μέλλον: την ανθεκτικότητα και την καινοτομία. Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, όπου οι κρίσεις – είτε υγειονομικές, είτε ενεργειακές, είτε γεωπολιτικές – επηρεάζουν άμεσα το επιχειρείν, η ικανότητα να αντέχεις και ταυτόχρονα να εξελίσσεσαι είναι κρίσιμο πλεονέκτημα.

Η ανθεκτικότητα, για εμάς, δεν αφορά μόνο την ικανότητα αντίστασης σε εξωτερικούς παράγοντες, αλλά κυρίως την εσωτερική ευελιξία να προσαρμόζεσαι όταν το περιβάλλον το απαιτεί, χωρίς να χάνεις την ταυτότητά σου. Αυτό σημαίνει ενίσχυση της τεχνολογικής υποδομής, διαφοροποίηση προϊόντων, αλλά και διαρκής επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις.

Για εμάς, η καινοτομία είναι καθημερινή πρακτική. Δεν αφορά μόνο τα προϊόντα, αλλά κάθε στοιχείο που μπορεί να προσδώσει προστιθέμενη αξία σε κάθε στάδιο της παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Βιώσιμη ανάπτυξη»

Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε υιοθετήσει την ανακύκλωση, τις ελαφρύτερες συσκευασίες με λιγότερο πλαστικό, και κυρίως την κυκλική οικονομία ως στρατηγικό μοντέλο που επεκτείνεται πέρα από το δικό μας πλαίσιο και αγκαλιάζει ολόκληρη την αγορά μέσα από ένα μοναδικό, εφαρμοσμένο μοντέλο κυκλικής οικονομίας. Αναφέρομαι στο πρόγραμμα In the Loop, μια ολιστική προσέγγιση, όπου τα υλικά στη βιομηχανία επιστρέφουν στην παραγωγική διαδικασία ξανά και ξανά. Αντιμετωπίζουμε κάθε προϊόν όχι ως τέλος, αλλά ως μέρος ενός συνεχούς κύκλου, με την αποφυγή αποβλήτων ως πρωταρχικό μας μέλημα.

Έτσι καταφέρνουμε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, αλλά και τις σχετικές ρυθμίσεις και οδηγίες της ΕΕ. Η στρατηγική μας για βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί τον βασικό μας χάρτη πορείας. Και αυτό συνδυάζεται με διαρκείς επενδύσεις σε R&D και νέες καινοτόμες λύσεις, που μας διατηρούν στην αιχμή του κλάδου.

«Πολυεπίπεδο επενδυτικό σχέδιο, έμφαση στις νέες τεχνολογίες για πιο έξυπνη και πιο πράσινη παραγωγή»

2) Ποιο είναι το ύψος του επενδυτικού πλάνου και σε ποιους τομείς θα δοθεί έμφαση;

Το επενδυτικό μας σχέδιο είναι πολυεπίπεδο και καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο λειτουργίας του Ομίλου. Από την παραγωγική αναβάθμιση και την ενίσχυση των υποδομών, μέχρι την ανάπτυξη νέων προϊόντων, την εξοικονόμηση πόρων και τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Όπως φάνηκε και από τα πρόσφατα αποτελέσματα που έχουμε ανακοινώσει, το 2024 ήταν μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης, τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών, όσο και πωληθέντων όγκων και αυτό παρά τις αντιξοότητες από εξωγενείς παράγοντες, αλλά και τα ασυνήθιστα υψηλά κόστη πρώτων υλών και ενέργειας.

Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών —όχι μόνο για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά για να την καταστήσουμε πιο ευέλικτη, πιο “έξυπνη” και πιο πράσινη. Εξελίσσουμε τη μηχανολογική μας υποδομή, επενδύουμε σε ψηφιακά εργαλεία και προχωρούμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις.

Στοχεύουμε επίσης στη βελτίωση του προϊοντικού μας μείγματος, με προϊόντα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις μιας εποχής με αυξημένη ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε διαρκή αναζήτηση επέκτασης της παρουσίας μας σε νέες αγορές και αναπτυσσόμενους τομείς, όπου διακρίνουμε ευκαιρίες με μακροπρόθεσμη προοπτική.

Στην καρδιά αυτών των κινήσεων βρίσκονται οι άνθρωποί μας. Για να πετύχεις το στοίχημα της βιωσιμότητας, χρειάζεται μια κουλτούρα ευελιξίας, αλλαγής και καινοτομίας. Απαιτείται εκπαίδευση, χρήση κατάλληλων εργαλείων και εισαγωγή δομών που οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Στον Όμιλο φροντίζουμε για όλα αυτά. Τα ανώτερα στελέχη όλων των εταιρειών μας έχουν παρακολουθήσει προγράμματα executive education στην καινοτομία στο Kellogg School of Management του Northwestern University στο Σικάγο. Χρησιμοποιούμε το μοντέλο “3 Horizons of Growth” για την ιεράρχηση των προσπαθειών καινοτομίας και, εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, έχουμε θεσπίσει τη θέση του Group Innovation Officer, η οποία εξελίχθηκε πλέον σε Chief Innovation & Sustainability Officer. Καινοτομία και βιωσιμότητα είναι δύο αλληλένδετες δυνάμεις.

«Η εξωστρέφεια στο DNA μας, πιο ανθεκτικοί λόγω γεωγραφικής και προϊοντικής διαφοροποίησης»

3) Τι ποσοστό του τζίρου σας προέρχεται από εξαγωγές; Σε ποιες ξένες αγορές δραστηριοποιείται ο όμιλος; Σχεδιάζετε επέκταση και σε άλλες αγορές;

Η εξωστρέφεια είναι στο DNA του Ομίλου. Σήμερα έχουμε δραστηριότητα σε 9 χώρες μέσω 14 εταιρειών και εξάγουμε σε περισσότερες από 80 αγορές, ενώ ο αριθμός προσωπικού παγκοσμίως ξεπερνά τις 2.000. Το 73% της δραστηριότητάς μας παραμένει στην Ελλάδα, αλλά διαθέτουμε σημαντική παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο (15%) και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (11%), ενώ αναπτύσσουμε σταδιακά τη θέση μας και στην Αμερική, που σήμερα αναλογεί στο 1% της συνολικής μας κατανομής. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό του τζίρου μας εκτός Ελλάδας αγγίζει το 75%.

Αυτό που μας κάνει πιο ανθεκτικούς είναι η γεωγραφική και προϊοντική διαφοροποίηση. Όταν μία αγορά πιέζεται, άλλες εξισορροπούν την εικόνα. Αυτή η ευελιξία μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε εξωγενείς παράγοντες, να περιορίζουμε τις επιπτώσεις και ταυτόχρονα να αναπτυσσόμαστε.

Προσφέρουμε θέσεις απασχόλησης σε Θράκη, Ιωάννινα, Θήβα και Αθήνα. Επενδύουμε σταθερά στην Ξάνθη και στηρίζουμε την τοπική και εθνική οικονομία. Ενισχύουμε την κοινωνική συνοχή με δράσεις όπως το Κοινωνικό Κέντρο Σταύρος Χαλιορής. Η τοπική βάση είναι το θεμέλιο της ανθεκτικότητάς μας, η δύναμη που μας επιτρέπει όχι μόνο να αντέχουμε τις κρίσεις, αλλά να σχεδιάζουμε με αυτοπεποίθηση το μέλλον. Επιδιώκουμε να συμβάλλουμε στο λεγόμενο brain regain: να επιστρέψουν άνθρωποι από το εξωτερικό και να βρουν προοπτική εδώ.

Ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης είναι ένας κόμβος καινοτομίας, βιωσιμότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας, που τιμά την καταγωγή του και διατηρεί σταθερά έναν εξωστρεφή προσανατολισμό.

«Συνεχής διερεύνηση επέκτασης αλλά πάντα με προσεκτικά βήματα»

Όσο για το μέλλον, φυσικά και βρισκόμαστε σε συνεχή διερεύνηση επέκτασης . Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μας προκαλούν οι αναδυόμενες αγορές, ειδικά όπου διαπιστώνουμε αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμα και καινοτόμα προϊόντα. Πάντα, όμως, με προσεκτικά και μελετημένα βήματα.

«Αλληλένδετες διαστάσεις πράσινη και ψηφιακή μετάβαση»

4) Πώς προχωρά ο πράσινος και ψηφιακός μετασχηματισμός του ομίλου;

Η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση είναι δύο αλληλένδετες διαστάσεις. Δεν αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία ως απλό εργαλείο βελτιστοποίησης, αλλά ως καταλύτη για τη βιωσιμότητα. Από την ψηφιοποίηση διαδικασιών μέχρι την ανάπτυξη πρωτοπόρων λύσεων που ενσωματώνουν όλη την αγορά και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, προχωρούμε σε κάθε επίπεδο αυτής της μετάβασης.

Το Helios – Reflect System (HRS®) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα: μια κατοχυρωμένη πατέντα που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τον Όμιλό μας και αυξάνει την ενεργειακή απόδοση των bifacial φωτοβολταϊκών πάνελ έως και 15%. Έχει λάβει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και έχει αξιολογηθεί μέσω εκτεταμένων δοκιμών και μελετών σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Εφαρμόζεται τόσο σε μικρές εγκαταστάσεις όσο και σε μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα, προσφέροντας υψηλότερη αποδοτικότητα, προστασία και εξοικονόμηση πόρων — αντιμετωπίζοντας πρακτικά προβλήματα, όπως η ανάπτυξη ζιζανίων που αποδυναμώνει τη λειτουργία των πάνελ.

Με το In the Loop, προχωρούμε σε πλήρεις κύκλους ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης σε συνεργασία με πελάτες και εταίρους, με πάνω από 250 μέλη. Για παράδειγμα με τη ΜΕΒΓΑΛ, μειώσαμε τη χρήση πλαστικού κατά 40 τόνους και του χαρτιού κατά 97. Με τη Druckfarben, το 46% των υλικών συσκευασίας προέρχεται από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Με την HELLENiQ ENERGY, πετύχαμε έως και 40% μείωση εκπομπών CO₂, μέσω ολοκληρωμένων συστημάτων επαναχρησιμοποίησης.

Η προσέγγισή μας είναι μετρήσιμη, πρακτική και εφαρμόσιμη. Όταν σχεδιάζεις με ευθύνη, παράγεις με βάση τις ανάγκες της εποχής, χρησιμοποιείς λιγότερους πόρους πιο έξυπνα και ενισχύεις τη συνεργατικότητα, τότε δημιουργείς αξία που διαρκεί. Και αυτή η αξία επιστρέφει στην κοινωνία, στους εργαζομένους, στους πελάτες μας.

Πηγή:emakedonia.gr

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0