Κυρανάκης για τρένα: Ό,τι μπαίνει πάνω σε ράγες θα παρακολουθείται στην πραγματική του θέση σε πραγματικό χρόνο

Στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και με φόντο τη δημόσια συζήτηση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μίλησε στον ΣΚΑΪ, αναφερόμενος τόσο στην υπόθεση όσο και στις νέες παρεμβάσεις που εισάγει η κυβέρνηση. Αρχικά, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε εμμέσως στον πραγματογνώμονα που αμφισβητεί το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το δυστύχημα στα Τέμπη, τονίζοντας πως «παρουσιάζεται σαν ειδικός, όμως η ιδιότητά του και τα εχέγγυα που επικαλείται ελέγχονται». Όπως υπογράμμισε, «η Αστυνομία με χθεσινή ανακοίνωση επαναβεβαίωσε ότι τα βίντεο που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι γνήσια», ενώ επισήμανε ότι «η δικογραφία έχει φτάσει στη Βουλή και όλοι οι βουλευτές έχουν πλέον πρόσβαση σε αυτήν».
Λυμπερόπουλος: «Αρρωστημένο το μυαλό Κυρανάκη»
Αναφερόμενος ειδικά στο επίμαχο ζήτημα της πυρόσφαιρας, το οποίο έχει προκαλέσει αντιδράσεις επιστημονικών ιδρυμάτων του εξωτερικού, ο κ. Κυρανάκης γνωστοποίησε ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ «δεσμεύεται να συνεργαστεί με επιστημονικό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους ώστε να οριστικοποιηθεί η εγκυρότητα του πορίσματος».
Σε ό,τι αφορά την επόμενη ημέρα των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός έδωσε έμφαση στην ανάγκη αποκατάστασης της εμπιστοσύνης των πολιτών. «Όλες μας οι ενέργειες έχουν αυτόν τον στόχο – όχι μόνο οι εξαγγελίες, αλλά τα απτά αποτελέσματα. Οι πολίτες πρέπει να βλέπουν ότι η ασφάλεια έχει πλέον εμπεδωθεί ως δόγμα, με συγκεκριμένες δικλείδες που εισάγονται με το νέο νομοσχέδιο». Ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για «ευλαβική τήρηση του κανονισμού κίνησης» και σημείωσε ότι «όταν αυτός τηρείται, τα τρένα κινούνται με ασφάλεια». Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως πλέον μπαίνουν νέες εγγυήσεις ασφαλείας, που δεν αφορούν μελλοντικά σενάρια, αλλά άμεσες παρεμβάσεις. «Σε τρεις μήνες, το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού θα είναι έτοιμο. Θα τοποθετηθεί σε ικανό αριθμό συρμών και κάθε εβδομάδα θα προστίθενται νέες μονάδες, ώστε να καλύψει το σύνολο των 2.000 χιλιομέτρων του δικτύου, ακόμη και τις πιο μικρές γραμμές. Οτιδήποτε κινείται πάνω σε ράγες θα εντοπίζεται σε πραγματικό χρόνο, με ακρίβεια – κάτι που δεν διασφάλιζε έως τώρα το GPS λόγω αποκλίσεων». Όπως επεσήμανε, το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί πρόσθετο εργαλείο σε σχέση με την περιβόητη σύμβαση 717, η οποία –όπως υπενθύμισε– «ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023».
Ποια είναι η αντίδρασή σας;






