Νέοι αυτοκινητόδρομοι: Τα έργα που αλλάζουν τον χάρτη της Ελλάδας

Ιουν 3, 2025 - 15:30
 1
Νέοι αυτοκινητόδρομοι: Τα έργα που αλλάζουν τον χάρτη της Ελλάδας

Το εθνικό οδικό δίκτυο της Ελλάδας εισέρχεται σε μια νέα εποχή, καθώς μια σειρά κρίσιμων έργων υποδομής, συνολικού προϋπολογισμού δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ή προγραμματίζονται να ξεκινήσουν άμεσα. Τα έργα αυτά στοχεύουν όχι μόνο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των χρόνων μετακίνησης, αλλά και στην ουσιαστική αναβάθμιση της συνδεσιμότητας, δίνοντας νέα αναπτυξιακή πνοή σε πολλές περιοχές της χώρας —από τη Βόρεια Ελλάδα μέχρι την Κρήτη.

Πάτρα–Πύργος: Η αρχή της νέας εποχής

Το πρώτο μεγάλο έργο που αναμένεται να παραδοθεί είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος, μήκους 75 χλμ., ο οποίος θα συνδέσει αποτελεσματικά την Αθήνα με τη βορειοδυτική Πελοπόννησο, μειώνοντας τη συνολική διάρκεια του ταξιδιού σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά. Ήδη έχει ολοκληρωθεί το 80% του έργου. Τα πρώτα 65 χλμ. από τον Πύργο έως τον Αλισσό αναμένεται να παραδοθούν έως τις 31 Ιουλίου 2025, ενώ το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Πάτρα έως το τέλος του Νοεμβρίου. Ο δρόμος θα διαθέτει σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων μέσω πομποδεκτών της Ολυμπίας Οδού.

Ολοκλήρωση του Ε65: Ανάπτυξη για Θεσσαλία και Δυτική Μακεδονία

Ακολουθεί, εντός των πρώτων μηνών του 2026, η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από την Καλαμπάκα έως τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Σε συνδυασμό με το ήδη λειτουργικό τμήμα από την Ανθήλη έως την Καλαμπάκα, το έργο θα διαμορφώσει έναν σύγχρονο και ασφαλή άξονα μήκους 181,5 χλμ., ο οποίος θα ενισχύσει την περιφερειακή συνοχή και θα διευκολύνει την πρόσβαση προς τις βαλκανικές χώρες.

An aerial view of a road next to a body of water

ΒΟΑΚ: Τέλος στην επικινδυνότητα του κρητικού οδικού δικτύου

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), με σημαντικά τμήματα να έχουν ήδη δρομολογηθεί, φιλοδοξεί να δώσει τέλος στην επικίνδυνη και απαρχαιωμένη χάραξη του σημερινού δρόμου. Ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση για το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο (συμπεριλαμβανομένου του Κίσσαμος–Χανιά), μήκους 187 χλμ., ενώ υπό υλοποίηση βρίσκονται και τα τμήματα Χερσόνησος–Νεάπολη και Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2027, με το βασικό τμήμα Χανιά–Ηράκλειο να προβλέπεται για το 2030.

Μπράλος–Άμφισσα: Κρίσιμη αναβάθμιση για τη Δυτική Στερεά

Ο οδικός άξονας Μπράλος–Άμφισσα, μήκους 24 χλμ., ενισχύει την ενδοχώρα της Φωκίδας και της Κεντρικής Ελλάδας, διευκολύνοντας τις συνδέσεις μεταξύ Βόρειας και Νότιας χώρας. Η Παράκαμψη Γραβιάς έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ η συνολική ολοκλήρωση του έργου μεταφέρθηκε για τον Φεβρουάριο του 2028, με βάση νεότερη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών.

Flyover Θεσσαλονίκης: Ο οδικός «ουρανός» της πόλης

Το Flyover, το μεγαλύτερο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης, αποτελεί μια νέα υπερυψωμένη διαδρομή μήκους 4 χλμ. και πλάτους 22 μέτρων, η οποία αναμένεται να αποσυμφορήσει την περιφερειακή οδό της πόλης. Με ποσοστό ολοκλήρωσης στο 22%, το έργο αναμένεται να παραδοθεί τον Μάιο του 2027, προσφέροντας σημαντική ανακούφιση στην κυκλοφορία και βελτιωμένη ασφάλεια.

white and black stones on river

Θεσσαλονίκη–Έδεσσα & Δράμα–Αμφίπολη: Ενίσχυση προσβασιμότητας στη Βόρεια Ελλάδα

Δύο σημαντικά έργα βρίσκονται σε προχωρημένη διαγωνιστική φάση και αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους: οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη–Έδεσσα και Δράμα–Αμφίπολη. Στόχος είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η μείωση των χρόνων μετακίνησης και η βελτίωση της περιφερειακής προσβασιμότητας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης την τετραετία.

Λαμία–Καρπενήσι & Παράκαμψη Χαλκίδας: Σημαντικές εξελίξεις

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση του τμήματος Μακρακώμη–Τυμφρηστός (28 χλμ.) στον άξονα Λαμία–Καρπενήσι βρίσκεται στο τελικό της στάδιο. Στην Παράκαμψη Χαλκίδας, η έναρξη εργασιών αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων, με στόχο την ολοκλήρωση έως τον Σεπτέμβριο του 2028.

Ριζόμυλος–Πύλος–Μεθώνη: Αναβάθμιση στη Μεσσηνία

Το έργο μήκους άνω των 45 χλμ. περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα–Ριζόμυλος, Ριζόμυλος–Πύλος και Πύλος–Μεθώνη. Η αναβάθμιση εντάσσεται στο Δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη προκαταρκτικές εργασίες, όπως εκσκαφές και τεχνικές κατασκευές. a car driving down a road next to a forest

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0